I should like to use my laptop and a handheld barcode reader to catalog my CD collection. Is that possible?
Regards, Paul
I should like to use my laptop and a handheld barcode reader to catalog my CD collection. Is that possible?
Regards, Paul
Thanks for your interest in our CLZ Music Web app.
For scanning barcodes check out our FREE scanner app CLZ Scanner.
Search for “CLZ Scanner” in your App/Play Store on your iOS/Android device.
This scanner app is directly supported in all CLZ Web apps.
For third party scanners: (if you really want a loose scanner):
Any scanner that can emulate keyboard input will work (also called HID devices). Most barcode scanners have this functionality, though for some scanners you will need to install additional “wedge software” to get keyboard emulation. Check your scanner’s specification and/or documentation for more information.
For CLZ Web, your scanner is “just another keyboard”. To use your scanner, just place your cursor in the barcode/ISBN box, then scan a barcode. The barcode will appear inside the box, as if you typed the code with your keyboard.
Bedankt. Ik wil geent iOS/Android app gebruiken maar alleen een laptop met een via WiFi aangesloten handscanner. Uit de laatste alinea begrijp ik dat dat mogelijk is met CLZ Web.
Ik weet niet of je handscanner via “wifi” aangesloten kan aan je laptop, maar als je een handscanner hebt die kan typen op je laptop, test dit dus, dan werkt het!
Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Zo’n handscanner is draadloos aangesloten met een dongeltje (?) in een USB poort. Zoals een draadloos toetsenbord bij een PC
Usb dongle in de laptop: Voor de computer is dat gewoon een HID (Human Input Device) zoals een toetsenbord. Als je bijvoorbeeld kladblok opent en daarna met de scanner een barcode scant, als de barcode in kladblok verschijnt, dan werkt deze ook met CLZ. Enige wat je misschien aan moet passen is de line ending van de scanner. Ik heb deze op \r\n staan (enter). Als deze eindigt op niets, dan moet je iedere keer handmatig nog op enter drukken. Eindig je met een \t (tab) dan is het helemaal irritant. Als in kladblok de cursor naar de volgende regel staat, heb je hem waarschijnlijk goed ingesteld.
Bedankt. Ik wil mijn 200 CD’s snel kunnen invoeren. CD voor de scanner houden, trekker overhalen, CD wegzetten, volgende CD voor de scanner etc. En dan alles mooi opgeslagen ineen handige database. Ik zag ergens een scanner voor een paar tientjes.
Ik heb zelf een keer een bedraade cheapass scanner gekocht, die werkt niet zo goed. De barcode werd moeilijk herkend.
Ik gebruik nu een symbol barcode scanner met standaard (bedraad), dan hoef ik zelfs geen knopje in te drukken. Hij staat dan altijd te scannen, beetje zoals in de supermarkt.