Missende aspect ratio: 1.47:1

Weer eentje:

The Phoenician Scheme (barcode 3701432064116) heeft een aspect ratio van 1.47:

https://www.imdb.com/title/tt30840798/technical/?ref_=tt_spec_sm

In: [Added] Missing aspect ratio 3.00:1

gaf ik ook aan dat William Tell een aspect ratio heeft van 2.59:1, maar geen Cinerama is. Wordt die ook nog toegevoegd?

Er zijn overigens gigantisch veel verschillend aspect ratios gebruikt geweest bij films. Wanneer komt een aspect ratio in aanmerking om in Core te worden toegevoegd?

Er zijn inderdaad veel verschillende aspect ratio’s, waaronder diverse crops en meer obscure varianten.
Wij houden in onze lijst alleen de meest gebruikte ratio’s aan, inclusief de meest gangbare benamingen daarvoor.

De verhouding 2.59:1 zou bijvoorbeeld ook toegevoegd kunnen worden als “Three-Strip Cinerama”, “3-Panel Cinerama” of “Smilebox”, maar wij gebruiken voor deze ratio simpelweg de titel “Cinerama”.

Ik kan uiteraard ontbrekende ratio’s toevoegen, maar daarvoor heb ik wel een bijbehorende naam nodig. Losse ratio’s zonder duidelijke benaming voegen we niet toe.

Ik heb de 1.47:1 voor je toegevoegd.

Ok duidelijk. Enige ‘moeite’ die ik bijvoorbeeld heb met Cinerama is dat het een speciale filmtechniek was. Een film die vandaag in die aspect ratio wordt opgenomen (eerder afgemonteerd) is niet met de Cinerama techniek opgenomen. Beetje hetzelfde tussen bv ‘Theatrical Widescreen (2.40:1)’ en ‘Anamorphic Widescreen (2.40:1)’, waarbij ik Anamorphic voornamelijk gebruik voor analoge films waarbij ik vermoed dat het met anamorphic lenzen is gefilmd. Zo zijn er nog meer aspect ratio’s die er dubbel of vaker in staan met verschillende benamingen.

Zijn er nog tips waar ik kan kijken of bepaalde aspect ratio’s veel gebruikt zijn? Of zien jullie dit in de IMDb feeds?